کد خبر:4949
پ

شهروندان از خدمات شهری شهرداری کرج رضایت ندارند / ضرورت توقف طرحهای بدون کارشناسی در حوزه پسماند

جمع آوری بهنگام زباله و رفت و روب مناسب، یکی از وظایف اصلی شهرداریها است. به گزارش افتخار میهن، شهروندان کرج از عملیات جمع آوری بهنگام زباله و تنظیف شهری رضایت ندارند و از شهرداری درخواست آموزش شهروندی و تغییر در نحوه ارائه خدمات شهری را دارند. عدم فرهنگ سازی در حوزه مدیریت پسماند، عدم […]

جمع آوری بهنگام زباله و رفت و روب مناسب، یکی از وظایف اصلی شهرداریها است.

به گزارش افتخار میهن، شهروندان کرج از عملیات جمع آوری بهنگام زباله و تنظیف شهری رضایت ندارند و از شهرداری درخواست آموزش شهروندی و تغییر در نحوه ارائه خدمات شهری را دارند.

عدم فرهنگ سازی در حوزه مدیریت پسماند، عدم آموزش کافی شهروندی در خصوص تفکیک از مبدا توسط شهرداری و همچنین رعایت نکردن ساعت انتقال زباله به معبر توسط شهرنشینان در کنار جمع آوری سطلهای زباله از درب منازل، منجر به بروز مشکلات بیشتر برای شهروندان و افزایش مشکلات زیست محیطی گردید.

در روزهای اخیر شاهد اکران بنر در سطح شهر با مضمون “جمع آوری یک روز در میان پسماند خانگی از درب منازل” هستیم که در چنین شرایطی به عنوان سرفصل جدید مشکلات بیشتر زیست محیطی تلقی می شود.

به عنوان تریبون شهروندان اعلام میداریم که جمع آوری یک روز در میان زباله بدون فرهنگ سازی منجر به تجمع زباله در حاشیه معابر می گردد که احتمال عدم نظارت کافی مسئولان ذیصلاح و فعالیت چرخ دستیهای غیر مجاز تفکیک در مناطق دهگانه کرج، باعث ماندگاری پسماند به مدت طولانی در سطح معبر و پراکندگی آن در خیابان، انتشار بوی نامطبوع زباله و … خواهد شد.

هرچند معتقدیم اجرای طرح جدید منجر به کاهش هزینه های جاری شهرداری می گردد که امری واجب است لیکن به دلیل عدم زیرساخت مناسب در حوزه پسماند شهر کرج و عدم همکاری مطلوب شهرنشینان، از مدیران استانی، شهرستانی و شهری درخواست داریم تا مدیران شهرداری را مجاب نمایند که اجرای طرح را به زمانی مناسب یعنی پس از انجام آموزش شهروندی موکول نمایند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری