کد خبر:10340
پ

صنایع‌دستی هورامان زمینه‌ساز توسعه گردشگری در کردستان است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، معرفی و عرضه صنایع‌دستی هورامان را زمینه‌ساز توسعه گردشگری در استان عنوان کرد. منصور مهرزاد امروز پنجشنبه سی‌ام آذر در نشست با فرماندار شهرستان سروآباد، شهردار، اعضای شورای شهر و بخشدار هورامان تخت و جمعی از رؤسای ادارات استان، اظهار کرد: ثبت جهانی منظر فرهنگی هورامان باعث معرفی و شناسایی ظرفیت‌های این منطقه […]

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، معرفی و عرضه صنایع‌دستی هورامان را زمینه‌ساز توسعه گردشگری در استان عنوان کرد.

منصور مهرزاد امروز پنجشنبه سی‌ام آذر در نشست با فرماندار شهرستان سروآباد، شهردار، اعضای شورای شهر و بخشدار هورامان تخت و جمعی از رؤسای ادارات استان، اظهار کرد: ثبت جهانی منظر فرهنگی هورامان باعث معرفی و شناسایی ظرفیت‌های این منطقه به جهان شد که باید از این مسئله بهره کافی را برد.

وی با تأکید بر اینکه حفظ فرهنگ، اصالت و بافت تاریخی این منطقه باید در ساخت‌وسازها بیش از پیش مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد، افزود: هماهنگی با پایگاه جهانی هورامان و کسب استعلام از میراث‌فرهنگی در صدور مجوزهای ساخت و ساز امری ضروری است و باید حتماً صورت بگیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان تصریح کرد: صنایع‌دستی هورامان بخشی از هویت و پیشینه تاریخی این منطقه و محصولی مبتنی بر خلاقیت‌ها و نوآوری‌های مردمان این دیار بوده که از دیرباز تاکنون وجود داشته است.

مهرزاد با اشاره به لزوم آموزش و ایجاد کارگاه‌های صنایع‌دستی در این منطقه، گفت: موضوع توجه به صنایع‌دستی و گسترش روزافزون آن همواره جزو اولویت‌های مهم این اداره‌کل بوده و تاکنون اقدامات قابل توجه و ارزنده‌ای در این خصوص انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: تمرکز بر مزیت‌های نسبی هر منطقه می‌تواند علاوه بر ترویج و معرفی فرهنگ و آداب و رسوم آن منطقه، به توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال پایدار کمک کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری