کد خبر:11670
پ

ضوابط ساخت قبور در بهشت معصومه قم تدوین شده است

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم با اشاره به ضوابط ساخت قبور گفت: در بهشت معصومه ابتدا تعهدی از صاحبان عزا در خصوص اینکه ابعاد سنگ چه میزان باشد، گرفته می‌شود. سید سیف‌الدین موسوی نیارکی اظهار کرد: شش آمبولانس بیرون شهری به تمام نقاط کشور تا نقاط مرزی جهت انتقال متوفی اعزام می‌شود. هفته‌ای یک مورد […]

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم با اشاره به ضوابط ساخت قبور گفت: در بهشت معصومه ابتدا تعهدی از صاحبان عزا در خصوص اینکه ابعاد سنگ چه میزان باشد، گرفته می‌شود.

سید سیف‌الدین موسوی نیارکی اظهار کرد: شش آمبولانس بیرون شهری به تمام نقاط کشور تا نقاط مرزی جهت انتقال متوفی اعزام می‌شود. هفته‌ای یک مورد نیز برای خارج از کشور اعزام داریم و ۱۰ خودرو نیز به انتقالات درون‌شهری می‌پردازند.

وی افزود: یک آمبولانس گروهی که بیش از ۲۰ مورد انتقال را می‌تواند انجام دهد که در دوران کرونا خریداری شد و در اختیار بهشت معصومه قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم عنوان کرد: ماهیانه به‌طور تقریبی سه مورد فوتی مجهول‌الهویه داریم که برای دفن نیاز به دستور مقام قضائی دارند.

موسوی نیارکی ادامه داد: پس از انتقال اجساد مجهول‌الهویه به مقام قضائی اطلاع می‌دهیم و مقام قضائی برای پیدا کردن بستگان متوفی اقدامات لازم را انجام می‌دهد و در صورت پیدا نشدن بستگان، پزشکی قانونی DNA متوفی را برداشته و به شهرداری برای دفن اطلاع می‌دهد و سپس محل دفن به اطلاع مقام قضائی می‌رسد.

وی با اشاره به بروز انتقاداتی درباره برخی از احجام به‌کاررفته در آرامستان بهشت معصومه و برقی مقابر خاص اضافه کرد: در این زمینه وظیفه ما تدوین ضوابط و اعلام آن به مراجعه‌کنندگان است.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم در توضیح روند تعامل با مراجعان در این زمینه گفت: در ابتدا تعهدی از صاحبان عزا گرفته می‌شود در خصوص اینکه ابعاد سنگ چه میزان است، بر روی سنگ‌قبر چه چیزهایی نوشته و مراسم چگونه برگزار شود.

موسوی نیارکی با اشاره به اینکه رعایت این نکات نیاز به فرهنگ‌سازی و نظارت دارد افزود: تعامل با خانواده‌های داغ‌دیده حساسیت‌های خاص خود را دارد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری