کد خبر:4010
پ

طرح «مشاوره محله» در مشهد اجرا می‌شود

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با اشاره به ایجاد مراکز مشاوره محلی در این کلان‌شهر گفت: با کمک متولیان مساجد مشهد، مراکز مشاوره محلی به صورت گروهی در طرح «مشاوره محله» برگزار خواهد شد. مهدی ابراهیمی با اشاره به تغییر عنوان اداره آسیب‌دیدگان اجتماعی به اداره اجتماعی اظهار کرد: تغییر […]

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با اشاره به ایجاد مراکز مشاوره محلی در این کلان‌شهر گفت: با کمک متولیان مساجد مشهد، مراکز مشاوره محلی به صورت گروهی در طرح «مشاوره محله» برگزار خواهد شد.

مهدی ابراهیمی با اشاره به تغییر عنوان اداره آسیب‌دیدگان اجتماعی به اداره اجتماعی اظهار کرد: تغییر نام این اداره از نظر وظایف و رویکرد آن بوده است که در این خصوص، اداره اجتماعی نقش سیاست‌گذاری، تدوین برنامه‌های کلی، مشارکتی و انجام وظایف شهرداری در حوزه امور اجتماعی را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه وظایف اداره اجتماعی با هماهنگی سایر سازمان‌ها و نهادهای مرتبط در حوزه آسیب‌های اجتماعی قابل اجرا است، ادامه داد: سازمان اجتماعی در چند حوزه اجتماعی همچون هدایت آسیب‌دیدگان اجتماعی، کارتن‌خواب‌ها، افراد ولگرد، متکدیان و کودکان کار وظایف قانونی دارد که در رویکردهای جدید مباحث ساماندهی و اجرایی به مناطق واگذار می‌شود؛ در این راستا حوزه اجتماعی سازمان بیشتر نقش سیاست‌گذار را بر عهده خواهد داشت.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در خصوص ایجاد مراکز مشاوره محلی اضافه کرد: با کمک متولیان مساجد مشهد، مراکز مشاوره محلی به صورت مشاوره گروهی در طرح «مشاوره محله» برگزار خواهد شد.

وی در خصوص برنامه‌های پیش‌رو برای آسیب‌دیدگان اجتماعی تصریح کرد: برای توانمندسازی آسیب‌دیدگان اجتماعی اقدامات بسیار خوبی انجام خواهد شد و رویکردهای جدیدی را مورد توجه قرار دادیم تا بتوانیم در هر منطقه مراکز اجتماعی داشته باشیم و موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را جدی‌تر دنبال خواهیم کرد که اعتبار خوبی برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

ابراهیمی در خصوص همکاری با سازمان‌ها و ارگان‌ها در بحث معتادان متجاهر افزود: با همکاری سایر سازمان‌ها همچون شورای هماهنگی مواد مخدر، بهزیستی و دادستان ویژه در امور کمپ و معتادان متجاهر به‌صورت کلی فعالانه‌تر عمل خواهیم کرد.

وی در خصوص رویکرد کلی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد، گفت: در اداره اجتماعی رویکرد کلی تمرکز بر انجام وظایف قانونی شهرداری در حوزه اجتماعی با کمک نهادها و سازمان‌ها نسبت به سیاست‌گذاری، تفویض اختیار و اعتبار به مناطق به‌ویژه ارائه خدمات به بخش‌های محروم شهری اقدام می نماید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری