کد خبر:4951
پ

عدم فرهنگ سازی، اجرای طرح جمع آوری یک روز در میان زباله در کرج را با شکست مواجه خواهد کرد.

آموزش و فرهنگسازی در به نتیحه رسیدن برنامه ها و طرحهای شهرداریها موثر خواهد بود. به گزارش افتخار میهن، مدتی قبل طرح جمع آوری سطلها ی زباله از درب منازل در سطح شهر اجرا شد تا شرایط شهر بهبود یابد اما عدم آموزش شهروندی در حوزه مدیریت پسماند، عدم فرهنگ سازی در خصوص تفکیک از […]

آموزش و فرهنگسازی در به نتیحه رسیدن برنامه ها و طرحهای شهرداریها موثر خواهد بود.

به گزارش افتخار میهن، مدتی قبل طرح جمع آوری سطلها ی زباله از درب منازل در سطح شهر اجرا شد تا شرایط شهر بهبود یابد اما عدم آموزش شهروندی در حوزه مدیریت پسماند، عدم فرهنگ سازی در خصوص تفکیک از مبدا توسط شهرداری ، نه تنها وضعیت را بهبود نبخشید بلکه شهر و شهروندان را با مشکلات جدید روبرو ساخت.

اکنون که شاهد اکران بنر در سطح شهر با مضمون “جمع آوری یک روز در میان پسماند خانگی از درب منازل” هستیم به عنوان تریبون شهروندان کرج اعلام میداریم که اجرای طرح جدید بدون آموزش شهروندی قطعا سرفصل جدیدی از مشکلات زیست محیطی برای شهر خواهد شد.

جمع آوری یک روز در میان زباله بدون فرهنگ سازی منجر به تجمع زباله در حاشیه معابر می گردد و فعالیت چرخ دستیهای غیر مجاز تفکیک در مناطق دهگانه، باعث ماندگاری زباله به مدت طولانی در سطح معبر و پراکندگی آن در خیابان، انتشار بوی نامطبوع زباله و … خواهد شد.

هرجند کاهش هزینه های جاری شهرداری امری ضروری و انکارناپذیر است لیکن از مدیریت شهری کرج درخواست داریم که اجرای طرح را به زمانی مناسب یعنی پس از انجام آموزش شهروندی موکول نمایند تا طرح فوق با شکست روبرو نشود

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری