کد خبر:8452
پ

عضو شورای شهر همدان: مدیران استانی تخصیص سهم ماده ۲۳ شهرداری همدان را پیگیری کنند

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر همدان خواستار پیگیری اختصاص سهم ماده ۲۳ از سوی نمایندگان همدان شد و گفت: ۱۶۰ میلیارد تومان به صورت قطعی در ماده ۲۳ بستانکار هستیم، دولت به وظیفه خود در این بخش عمل نکرده و وظیفه استانی تحقق این امر بر عهده استاندار است. اکبرکاووسی‌امید […]

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر همدان خواستار پیگیری اختصاص سهم ماده ۲۳ از سوی نمایندگان همدان شد و گفت: ۱۶۰ میلیارد تومان به صورت قطعی در ماده ۲۳ بستانکار هستیم، دولت به وظیفه خود در این بخش عمل نکرده و وظیفه استانی تحقق این امر بر عهده استاندار است.

اکبرکاووسی‌امید رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر همدان در جلسه علنی شورای این شهر با بیان اینکه در شورای اسلامی شهر به مدیران دولتی در بخش شهری دسترسی داریم، اظهار کرد: بخشی از حقوق مردم که باید در سطح ملی پیگیری شود، در اختیار نمایندگان مردم در مجلس است.

وی افزود: پیگیری تخصیص سهم ماده ۲۳ شهرداری از محل جرایم راهنمایی و رانندگی از جمله موارد قابل پیگیری در سطح ملی است و این موضوع، همیشه در شهر و شهرداری همدان در بی‌توجهی محض بوده است و قدرتی برای پیگیری آن نیست.

عضو شورای اسلامی شهر همدان خواستار پیگیری اختصاص سهم ماده ۲۳ از سوی نمایندگان همدان شد و خاطرنشان کرد: ۱۶۰ میلیارد تومان به صورت قطعی در ماده ۲۳ بستانکار هستیم، دولت به وظیفه خود در این بخش عمل نکرده و وظیفه استانی تحقق این امر بر عهده استاندار است.

وی روند توزیع ناعادلانه ارزش افزوده را موجب مهاجرت از شهرهای کوچک به بزرگ و از روستاها به شهرها دانست و اضافه کرد: این اتفاق برخلاف سیاست‌های تعریف شده است.

مدیریت یکپارچه شهر رمز موفقیت و توسعه یافتگی است

مهدی حیدری، رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان نیز با بیان اینکه شهرهای بزرگ با دریافت ارزش افزوده به‌راحتی می‌توانند مشکلات خود را حل کنند، خاطرنشان کرد: شهرهای بازمانده از این قافله مجبور به حرکت به سمت درآمدهای ناپایدار و غیرقانونی به منظور تأمین هزینه‌های شهر هستند، برای جلوگیری از این آسیب باید توزیع ارزش افزوده در استان‌ها بر محور عدالت باشد.

وی با بیان اینکه از ابتدای شکل‌گیری مجلس یازدهم موضوع اصلاح قانون ماده ۱۰۰ مطرح بود و مشخص نیست این اقدام به کجا رسیده است، ادامه داد: بسیاری از باغات و میراث طبیعی ما در حال نابودی است و انتظار داریم اصلاحات هرچه سریع‌تر انجام شود.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با تاکید بر ضرورت شکل‌گیری مدیریت یکپارچه شهری اظهار کرد: تحقق این امر برای سر و سامان گرفتن شهر ضروری است، چراکه مدیریت یکپارچه شهری رمز موفقیت و توسعه‌یافتگی است.

۱۷ میلیارد تومان مطالبات ماده ۲۳ سال گذشته شهرداری همدان

سیدمسعود حسینی، شهردار همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه مطالبات سال گذشته شهرداری همدان از محل جرایم ماده ۲۳ حدود ۱۷ میلیارد تومان بوده که تنها ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آن تاکنون پرداخت شده است، گفت: در این حوزه همواره در حق شهرداری همدان اجحاف شده است.

وی افزود: پیگیری بعضی از مطالبات به عنوان حق مردم و شهروندان در سطح کلان و در صحن مجلس شورای اسلامی ضروری است.

شهردار همدان با انتقاد از نادیده گرفته شدن نقش شهرداری‌ها در برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: انتظار داشتیم شهرداری‌ها در برنامه هفتم توسعه بیشتر دیده شوند، در حالی که در این برنامه نسبت به برنامه‌های توسعه سال‌های گذشته کمتر دیده شده‌اند که نتیجه این اتفاق به‌طور قطع آسیب به شهروندان خواهد بود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری