کد خبر:9201
پ

فراخوان رقابت ملی طراحی المان یادبود شهدای گمنام اهواز منتشر شد

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اهواز از انتشار فراخوان رقابت ملی طراحی المان یادبود شهدای گمنام همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد. هدایت الله زارع زاده تشریح کرد: این رقابت در راستای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و به منظور بهبود سیمای بصری، هویت بخشی فضاهای شهری با هدف نیل به طرح ها ، […]

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اهواز از انتشار فراخوان رقابت ملی طراحی المان یادبود شهدای گمنام همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد.

هدایت الله زارع زاده تشریح کرد: این رقابت در راستای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و به منظور بهبود سیمای بصری، هویت بخشی فضاهای شهری با هدف نیل به طرح ها ، ایده های اصیل معماری ایرانی – اسلامی و تفکرات خلاقانه جدید و ایجاد آثار فرهنگی و هنری ارزنده و ماندگار در شهر اهواز برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه هیات داوران این رویداد فرهنگی هنری را جمعی از اساتید، متخصصین و صاحبنظران رشته های هنر و معماری کشور تشکیل می دهند، گفت: معیارهای مختلفی در ارزیابی آثار رسیده وجود دارد که از آن جمله می توان به نوآوری و خلاقیت در جهت ارتقاء منظر شهری و مضامین معماری ایرانی – اسلامی و توجه به اصول معماری پایدار و معماری منظر، نورپردازی مناسب و خوانایی یادمان در شب و روز و دید مناسب از تمامی زوایا. انعطاف پذیری خالقانه با فضای شهری مورد نظر و رعایت تناسبات و ترکیب بندی مطلوب اشاره کرد.
معاون شهردار اهواز با اعلام اینکه به سه طرح برتر جوایز نفیسی اهدا می شود، گفت: در مرحله بعد، طرح های برتر اجرا می شوند که اولویت آن با هنرمند طراح اثر بوده و پس از ساخت، المان های برتر در پارکها ، بوستانهای شهری و محلهای مناسب شهر نصب می شوند.

هدایت الله زارع زاده در پایان اعلام کرد دوم دی ماه آخرین مهلت دریافت آثار خواهد بود و گفت: با توجه به اهمیت و جایگاه رفیع مقام شامخ شهدا، از کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی، هنرمندان و متخصصین سراسر کشور در زمینه های معماری، شهرسازی، طراحی شهری ، مجسمه سازی و هنرهای تجسمی دعوت می شود تا در این رقابت ملی شرکت نمایند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری