کد خبر:10656
پ

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مرکزی: وصول عوارض آلایندگی با چالش جدی مواجه است

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مرکزی گفت: در سال جاری وصول عوارض آلایندگی با چالش جدی مواجه شده است. محمود مرادی‌نراقی پیش از ظهر امروز پنجشنبه بیست و یکم دی در همایش مشترک شهرداران و رؤسای شوراهای اسلامی شهرهای استان مرکزی اظهارکرد: پیگیری‌هایی انجام شد که محیط زیست صنایع آلاینده را شناسایی کند […]

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مرکزی گفت: در سال جاری وصول عوارض آلایندگی با چالش جدی مواجه شده است.

محمود مرادی‌نراقی پیش از ظهر امروز پنجشنبه بیست و یکم دی در همایش مشترک شهرداران و رؤسای شوراهای اسلامی شهرهای استان مرکزی اظهارکرد: پیگیری‌هایی انجام شد که محیط زیست صنایع آلاینده را شناسایی کند و در لیست صنایع آلاینده قرار دهد و بین ضریب نیم تا یک ونیم باید این صنایع عوارض آلایندگی را پرداخت کنند.

وی بودجه شهرداری اراک را ۴۶ هزار میلیارد ریال ذکر کرد وافزود: درآمد این شهرداری در سال جاری ۸۰ هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود که ۱۲ هزار میلیارد ریال آن به عنوان ارزش افزود توزیع شده است.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مرکزی تصریح کرد: از این میزان ۸۰۰ میلیارد ریال عوارض آلایندگی است که در وصول آن چالش جدی وجود دارد.

مرادی نراقی افزود: بودجه شهرداری‌ها هشت همت است وعوارض آلایندگی استان خوزستان هم هشت هزار میلیارد ریال به دست آمده است.

وی ادامه داد: برآورد اولیه و پیش بینی دفتر امور شهری دو و نیم تا سه همت درآمد از محل عوارض آلایندگی به شهرداری‌ها اختصاص دهیم.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مرکزی با بیان اینکه این استان با وجود تعدد صنایع باید درآمد بیشتری در این بخش داشته باشد، گفت: مدیریت شهری و کارکنان شهرداری‌های سراسر استان باید تعامل بیشتری با ادارات محیط زیست در راستای شناسایی واحدهای آلاینده داشته باشند چراکه این موضوع کار بسیار دشواری است و محیط زیست محدودیت‌های خاص خود را دراین زمینه دارد.

وی خاطرنشان کرد: هم اینک ۵۰ تا ۵۵ درصد درآمد شهرداری‌های استان محقق شده که براساس آمار کاهش درآمد به ویژه در شهرداری اراک وجود دارد و چالش این شهرداری است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری