کد خبر:1487
پ

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران : سالن‌های مدیریت بحران در کنار گرمخانه‌ها و همراه سراها در اختیار مردم قرار می‌گیرد

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از آماده سازی سالن‌های مدیریت بحران برای اسکان افراد خبر داد و گفت: با دستور و توصیه شهردار تهران قرار است در شب‌های سرد از سالن‌های بحران هم برای اسکان افراد استفاده کنیم. به گزارش افتخار میهن، محمد امین توکلی‌زاده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران درخصوص […]

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از آماده سازی سالن‌های مدیریت بحران برای اسکان افراد خبر داد و گفت: با دستور و توصیه شهردار تهران قرار است در شب‌های سرد از سالن‌های بحران هم برای اسکان افراد استفاده کنیم.

به گزارش افتخار میهن، محمد امین توکلی‌زاده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران درخصوص اتوبوس خوابی گفت: در شهر تهران مشکل بی خانمانی و کارتن خوابی وجود دارد و همیشه این مشکل از دغدغه‌های مدیران شهری بوده است. در این دوره هم یکی از وظایف اصلی ما که شهردار هم ما را موظف کردند این بود که این موضوع ساماندهی شود. 
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: از قبل در تهران زیرساخت هایی در این خصوص بود که مشکلاتی داشت و باید ساماندهی می‌شد. معاونت اجتماعی با کمیسیون شورا بازدیدی از این زیرساخت‌ها داشت که بخشی از مشکلات احصاء و برطرف شد. 
توکلی زاده افزود: در پایتخت برای معضل بی خانمانی، سامان‌سرا یا گرمخانه‌هایی وجود دارد که بیش از ۲ هزار نفر را پوشش می‌دهد. در این طرح ما از شهروندان درخواست کردیم اگر کسی را دیدند که مشکل سرپناه دارد با ۱۳۷ تماس بگیرند تا پذیرای آنها باشیم. 
وی درباره حضور همراهان بیماران در تهران گفت: با شکست موج کرونا، سفرها برای پیگیری بیماری به تهران بیشتر شده و این همراهان نمی‌توانند جایی بروند. برای حل این مشکل موضوع توسعه و ساماندهی همراه سراها پیش بینی شد. 
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بیان کرد: ما از مددکاران بیمارستان‌ها خواستیم در خصوص همراه سراها اطلاع‌رسانی کنند و تابلوهایی هم برای اطلاع رسانی نصب شد. 
توکلی زاده افزود: کسانی هستند که از گرمخانه‌ها و همراه سراها استفاده‌نمی کنند و با صحبت هم قانع نمی‌شوند. بنابراین اتوبوس‌های ما از یک ساعتی برای بی خانمان‌ها و کسانی که نمی‌خواهند به هر دلیلی از محیط بیمارستان فاصله بگیرند، آماده است. 
وی ادامه داد: در شب‌های سرد زمستان در محل‌هایی که پیش‌بینی می‌شد این افراد حضور دارند، این اتوبوس‌ها مستقر می‌شوند و افراد از ساعت خاصی تا صبح در این اتوبوس‌ها اسکان می‌یابند. 
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: در اتوبوس‌های بی آرتی پوسترهایی با شماره نصب می‌شود که مردم بدانند این امکان وجود دارد که از این ظرفیت‌ها استفاده کنند، البته این اتوبوس ها بی آرتی نیست. این اتوبوس ها شب خواب است و در محله هایی مانند شوش، هرندی و راه آهن برای جلوگیری از ضایعه‌های احتمالی مستقر می‌شوند.

او از آماده سازی سالن‌های مدیریت بحران برای اسکان افراد خبر داد و اضافه کرد: با دستور و توصیه شهردار تهران و با هماهنگی با آقای نصیری قرار است در شب‌های سرد که ظرفیت نداشته باشیم از سالن‌های بحران هم برای اسکان افراد استفاده کنیم و سالن‌های بحران هم آماده شدند.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران افزود: اگر باز هم این ظرفیت‌ها جواب نداد، با هماهنگی با شهرداری منطقه ۶ چند مرکز با کمک خیرین برای اسکان همراهان بیماران در حال آماده سازی است.
توکلی زاده در پاسخ به سوال رئیس شورا که چگونه موارد لازم برای اسکان افراد فراهم می‌شود و صبح چگونه این اتوبوس‌ها مجددا آماده مسافرگیری می‌شوند، بیان کرد: مقرر شده است این اتوبوس ها از سرویس خارج شوند و صبح برای مسافرگیری تردد نکنند. همچنین قرار است در این اتوبوس ها مددکار مستقر شود.

علیرضا پیغمبردوست – ۱۴۰۰/۱۰/۱۲

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری