کد خبر:9904
پ

نخستین موزه نساجی شمال کشور در گیلان در قاسم آباد علیا افتتاح شد

مدیر کل میراث فرهنگی گیلان، با بیان اینکه فاز اول نخستین موزه نساجی شمال کشور در روستای پایین محله قاسم آباد علیا به بهره‌برداری رسید، گفت: ۲۰۰ قلم از اشیاء مرتبط با نساجی شمال کشور در موزه جانمایی شده است. ولی جهانی امروز جمعه پنجم آبان‌ماه در آئین بهره برداری از فاز نخست موزه نساجی […]

مدیر کل میراث فرهنگی گیلان، با بیان اینکه فاز اول نخستین موزه نساجی شمال کشور در روستای پایین محله قاسم آباد علیا به بهره‌برداری رسید، گفت: ۲۰۰ قلم از اشیاء مرتبط با نساجی شمال کشور در موزه جانمایی شده است.

ولی جهانی امروز جمعه پنجم آبان‌ماه در آئین بهره برداری از فاز نخست موزه نساجی شمال کشور در روستای جهانی قاسم‌آباد اظهار کرد: این موزه می‌تواند در شناخت صنعت نساجی گیلان نقش مهمی ایفا کند.

وی با اشاره به وجود حدود ۲۷ موزه در گیلان، افزود: نیمی از موزه‌های گیلان طی دو سال اخیر به بهره‌برداری رسیده‌اند و در تلاش هستیم تعداد آن موزه‌ها را افزایش دهیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان خاطرنشان کرد: احداث یا احیای موزه‌ها می‌تواند در شناخت تاریخ، فرهنگ و تمدن و نیز معرفی جاذبه‌های گردشگری گیلان برای گردشگران، نقش مؤثری داشته باشد.

جهانی با بیان اینکه حدود ۲۰۰ قلم شیء و ادوات و آلات نساجی سنتی در موزه نگهداری می‌شود، اضافه کرد: فاز نخست این مجموعه به ابعاد ۲۰۰ متر مربع در زمینی به مساحت یک هزار و ۲۰۰ متر مربع به بهره برداری رسید.

وی تصریح کرد: حفظ و احیای رشته‌های منسوخ شده و در حال منسوخ مثل دارایی‌بافی، قدک‌بافی، ابریشم‌کشی سنتی، چادر شب‌بافی ابریشمی و جاجیم‌بافی از اهداف اصلی راه اندازی این موزه است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه راه‌اندازی موزه نساجی، «چادر شب بافی» قاسم آباد را به جهانی شدن نزدیک می‌کند، افزود: ایجاد این موزه کمکی به ایجاد اشتغال پایدار، رونق اقتصادی، ارزآوری و ایجاد زیر ساخت‌های عمرانی و جذب گردشگر داخلی و خارجی خواهد بود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری