کد خبر:9863
پ

وزیر کشور مطرح کرد: ضرورت انتقال فناوری قطارهای سریع‌السیر به داخل کشور

وزیر کشور با اشاره به ضرورت انتقال فناوری قطارهای سریع‌السیر به داخل کشور، گفت: واگن پارس یک محور است که می‌تواند اضافه بر تولید کنونی و جبران بسیاری از نیازهای داخل، زمینه‌ساز انتقال فناوری قطارهای پیشرفته‌تری باشد. احمد وحیدی امروز پنجشنبه چهارم آبان‌ماه در حاشیه بازدید از واگن‌پارس اراک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت […]

وزیر کشور با اشاره به ضرورت انتقال فناوری قطارهای سریع‌السیر به داخل کشور، گفت: واگن پارس یک محور است که می‌تواند اضافه بر تولید کنونی و جبران بسیاری از نیازهای داخل، زمینه‌ساز انتقال فناوری قطارهای پیشرفته‌تری باشد.

احمد وحیدی امروز پنجشنبه چهارم آبان‌ماه در حاشیه بازدید از واگن‌پارس اراک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت واگن‌سازی ظرفیت زیادی دارد و می‌تواند آینده‌ای قوی‌تر نیز داشته باشد.

وی با بیان اینکه شرکت واگن پارس خط تولید لوکوموتیو دارد و باید از این ظرفیت استفاده شود، افزود: این شرکت نباید بیکار بماند و ظرفیتش از دست برود؛ بنابراین باید برای سفارش‌ها و برنامه‌ها قراردادهای آینده نیز جوانب بررسی و در نظر گرفته شد.

وزیر کشور با اشاره به ضرورت انتقال فناوری قطارهای سریع‌السیر به داخل کشور، خاطرنشان کرد: واگن پارس یک محور است که می‌تواند اضافه بر تولید کنونی و جبران بسیاری از نیازهای داخل، زمینه‌ساز انتقال فناوری قطارهای پیشرفته‌تری باشد.

وی با بیان اینکه واگن پارس یک صنعتی قدیمی، مجرب و توانمند است، اضافه کرد: خط سریع‌السیری که میان تهران – اصفهان و تهران – مشهد وجود دارد از مسائل آینده قطار کشور است و مسائل مترو نیز با سرعت در حال افزایش است.

ضرورت انتقال فناوری قطارهای سریع‌السیر به داخل کشور

وحیدی با اشاره به ورود لوکوموتیو از خارج کشور، تاکید کرد: سیاست دولت حمایت از تولید داخل است و این قراردادها مربوط به سابق است که در گذشته با فاینانس خارجی منعقد شده بود.

وی با بیان اینکه باید میزان قابل تولید در داخل بررسی و در برنامه‌های آینده مترو دنبال و تدوین شود، تاکید کرد: واگن‌پارس کارخانه مهمی است و نباید بدون سفارش باشد، ظرفیت آن مغفول بماند و از بین رود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری