کد خبر:9961
پ

کباب گلپایگان در فهرست آثار ناملموس کشور / برگزاری سومین جشنواره کباب در گلپایگان

رئیس اتحادیه اغذیه و پروتئین شهرستان گلپایگان از برگزاری سومین جشنواره کباب در گلپایگان خبر داد و گفت: شهروندان بازوان توانمند اصناف در ارائه تخلفات صنفی باشند. حسین ثمری امروز سه‌شنبه نهم آبان‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اتحادیه اغذیه و پروتئین شهرستان گلپایگان ۴۰۸ عضو دارد که در ۲۰ رسته شغلی از جمله ۲۸ واحد صنفی […]

رئیس اتحادیه اغذیه و پروتئین شهرستان گلپایگان از برگزاری سومین جشنواره کباب در گلپایگان خبر داد و گفت: شهروندان بازوان توانمند اصناف در ارائه تخلفات صنفی باشند.

حسین ثمری امروز سه‌شنبه نهم آبان‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اتحادیه اغذیه و پروتئین شهرستان گلپایگان ۴۰۸ عضو دارد که در ۲۰ رسته شغلی از جمله ۲۸ واحد صنفی آشپزخانه، پنج واحد صنفی آش و حلیم‌پزی، ۶۸ واحد کباب و حلیم‌پزی، ۱۶ رستوران، ۱۱ سفره‌خانه سنتی، ۱۱ چایخانه و قهوه‌خانه، ۱۰ تالار پذیرایی، ۹ واحد کافه رستوران، ۷۴ واحد قصابی، ۹ واحد عمده فروشی طیور، دو واحد عمده فروشی گوشت سفید، ۵۵ واحد فروش مرغ و ماهی، ۱۰ واحد فروش مواد پروتئینی فعالیت دارند.

رئیس اتحادیه اغذیه و پروتئین شهرستان گلپایگان با اشاره به اینکه سامانه رهتاب به منظور تأمین مرغ و نظارت بر قیمت آن است، خاطرنشان کرد: حدود ۲۰ درصد مرغ مصرفی شهروندان در شهرستان تولید می‌شود و بیشترین مرغ مصرفی از شهرهای همجوار وارد می‌شود.

ثمری با اشاره به اینکه رستوران‌ها و کبابی‌های شهرستان بر اساس نرخ رتبه بندی شدند، اضافه کرد: بازرسی از واحدهای کبابی و رستوران به صورت مستمر انجام می‌شود و خوشبختانه گوشت با کیفیت و سالم استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گوشت جزو کالای اساسی است و قیمت آن بر اساس تنظیم بازار اعلام می‌شود، اضافه کرد:: شش هزار واحد صنفی در شهرستان فعالیت دارند که امید می‌رود شهروندان بازوان اتحادیه و اصناف باشد و تخلفات را گزارش دهند تا اتحادیه بدون حضور فرد گزارش دهنده پیگیری کند.

رئیس اتحادیه اغذیه و پروتئین شهرستان گلپایگان با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده تاکنون دو جشنواره کباب در شهرستان ، برگزار و توانستیم کباب که برند گلپایگان بود را در فهرست آثار ناملموس ملی کشور به ثبت برسانیم، ادامه داد: برگزاری سومین جشنواره کباب گلپایگان در شهرستان برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری