کد خبر:10417
پ

کمیته راهنمایان گردشگری سلامت فارس تشکیل می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از تشکیل کمیته راهنمایان گردشگری سلامت در فارس خبر داد. سید مؤید محسن‌نژاد امروز شنبه دوم دی در جلسه انتخابات تشکیل کمیته راهنمایان گردشگری عرب‌زبان، اظهار کرد: هدف از تشکیل این کمیته ساماندهی فعالیت راهنمایان گردشگری فعال در حوزه گردشگری سلامت است. وی افزود: این کمیته می‌تواند ضمن […]

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از تشکیل کمیته راهنمایان گردشگری سلامت در فارس خبر داد.

سید مؤید محسن‌نژاد امروز شنبه دوم دی در جلسه انتخابات تشکیل کمیته راهنمایان گردشگری عرب‌زبان، اظهار کرد: هدف از تشکیل این کمیته ساماندهی فعالیت راهنمایان گردشگری فعال در حوزه گردشگری سلامت است.

وی افزود: این کمیته می‌تواند ضمن حمایت از حقوق اعضا در هدایت و نظارت بر فعالیت‌ها نیز اثرگذار باشد و راهنمایان گردشگری حوزه سلامت تحت نظر این کمیته که در قالب انجمن حرفه‌ای گردشگری سلامت تشکیل و راه اندازی می‌شود، در برنامه‌ریزی و تصمیم سازی‌ها و رفع موانع و مشکلات این حوزه مشارکت خواهند داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس خاطرنشان کرد: پس از راه‌اندازی و تشکیل کمیته راهنمایان گردشگری سلامت پیگیری لازم به‌منظور تشکیل انجمن حرفه‌ای راهنمایان گردشگری سلامت در دستور کار این اداره کل قرار دارد تا در صورت تأیید و موافقت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این انجمن در استان فارس تشکیل و راه‌اندازی شود.

در ادامه این جلسه محمد فرخ‌زاده، معاون هماهنگی گردشگری و امور زائرین استانداری فارس تصریح کرد: استان فارس استانی است که تمام ظرفیت‌ها و استانداردهای لازم در حوزه گردشگری سلامت راداراست و استان معین در حوزه گردشگری سلامت است.

وی با اشاره به حساسیت نقش راهنمایان گردشگری حوزه سلامت در قبال گردشگرانی که برای موضوع درمان به استان می‌آیند، تاکید کرد: ما در قبال جان هریک از گردشگرانی که برای درمان به استان سفر می‌کنند باید به یک دولت پاسخگو باشیم و ممکن است با یک کم دقتی یا بی‌دقتی روابط کشور با سایر ملل تیره شود؛ بنابراین اهمیت نقش گردشگران سلامت در کشور یک موضوع راهبردی قلمداد می‌شود و به دلیل اینکه استان فارس یک استان معین در حوزه گردشگری سلامت است به‌مراتب اهمیت بیش‌تری دارد.

فرخ زاده اضافه کرد: هریک از راهنمایان حکم سفیر، وزیر یا وکیل از سوی جمهوری اسلامی ایران را نسبت به تبعه کشوری دارند که ما با آن ارتباط داریم.

وی ادامه داد: پس باید به این نکته توجه داشت که پرونده‌هایی که در حوزه‌های قضائی و امنیتی در این زمینه شکل می‌گیرد برای روابط دیپلماتیک اهمیت ویژه‌ای دارد و در این خصوص با هیچ‌کس در هر مقام مصالحه یا چشم‌پوشی صورت نمی‌پذیرد.

معاون هماهنگی گردشگری و امور زائرین استانداری فارس گفت: حاکمیت بخشی از وظایف خود را به شما تفویض کرده و این انتظار را دارد که برای ساماندهی مسائل در کنار هم باشید و وظیفه ما به‌عنوان حاکمیت ریل‌گذاری او کمک در رفع موانع و مشکلات در هر حوزه‌ای اعم از حمل‌ونقل، اقامت و درمان است.

شایان ذکر است سهم استان فارس در جذب گردشگران سلامت از کشورهای همسایه را همگن با ظرفیت‌های استان نیست. هرچند سهم ایران از بازار عمان ۵۴ درصد است، اما از بازار عراق، کویت، بحرین و قطر سهم اندکی است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری