کد خبر:8803
پ

گام بلند شهرداری مشهد در استفاده از انرژی پاک با احداث ۲۴ نیروگاه خورشیدی

معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه موقعیت تابش خورشید و تونل‌های بادی ظرفیت خوبی را برای توسعه انرژی‌های تجدید پذیر فراهم ساخته است، گفت: احداث ۲۴ نیروگاه خورشیدی گام بلند شهرداری مشهد در ترویج فرهنگ استفاده از انرژی‌های پاک و سازگار با محیط‌زیست است. قاسم زوکی نژاد دراین خصوص اظهار کرد: […]

معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه موقعیت تابش خورشید و تونل‌های بادی ظرفیت خوبی را برای توسعه انرژی‌های تجدید پذیر فراهم ساخته است، گفت: احداث ۲۴ نیروگاه خورشیدی گام بلند شهرداری مشهد در ترویج فرهنگ استفاده از انرژی‌های پاک و سازگار با محیط‌زیست است.

قاسم زوکی نژاد دراین خصوص اظهار کرد: این طرح باهدف تأمین کامل انرژی به‌صورت مستقل و کاهش بار شبکه برق اجرایی شده است.

وی بابیان اینکه نیروگاه‌های مقیاس کوچک در بهره‌گیری از انرژی‌های پاک سهم به سزایی را دارا هستند، تصریح کرد: این ۲۴ نیروگاه خورشیدی با میانگین ظرفیت تولید ۷۳۰ کیلووات ساعت و میانگین تولید انرژی سالیانه ۱۱۷۰ مگاوات ساعت در پشت‌بام‌های ساختمان‌های شهرداری مشهد احداث و مورد بهره‌برداری قرارگرفته است.

معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد اهتمام مدیریت شهری در تحقق اهداف تعیین‌شده سیاست‌های کلی انرژی‌های تجدید پذیر را مورد اشاره قرارداد و اظهار کرد: بر اساس مصوبه هیئت‌وزیران در خصوص تأمین برق موردنیاز ادارات و دستگاه‌های دولتی از طریق احداث نیروگاه‌های خورشیدی با اقدامات صورت گرفته شهرداری مشهد بین تمامی دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی کشور دارای رتبه برتر است.

زوکی نژاد افزود: این نیروگاه‌ها با تأمین حدود ۲۰ درصد از برق مصرفی ساختمان‌های شهرداری، کمک زیادی به حل مشکل ملی پیک‌های تابستان داشته است.

وی ادامه داد: اجرای نیروگاه‌های پشت‌بامی برای تمامی ساختمان‌های در حال ساخت و جدید شهرداری در دستور کار معاونت مالی و پشتیبانی قرار دارد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری